Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Mitt E.ON - Tjänster för våra privatkunder



Just nu lanserar vi nya webb-tjänster på vår hemsida, dessa är samlade under Mitt E.ON. Det kommer självklart komma ut fler tjänster, men de vi erbjuder idag är:

  • Se dina fakturor
  • Förnya ditt elavtal
  • Felsök ditt strömavbrott
  • Uppdatera dina uppgifter
  • Följ ditt anslutningsärende
  • Se din förbrukning

Nedan kan du se en kort sammanfattning av alla de nuvarande tjänsterna, du loggar in i samtliga med Mobilt Bank-ID.

Se dina fakturor
Här finner du dina fakturor, oavsett om vi skickade dem igår eller för två år sedan. Självklart kan du även ladda hem fakturorna, se om de är betalda eller ej, samt byta fakturasätt och beställa autogiro.

Se din förbrukning
Här kan du följa din elförbrukning, jämföra mot tidigare år och även se hur medeltemperaturen vid en närliggande mätstation varit.
(Förbrukning för fjärrvärme och gas kan inte ses i tjänsten f.n men ligger kvar i vår gamla tjänst "Mina sidor)

Förnya ditt elavtal
Du kan förnya ditt befintliga elavtal med oss, från sex månader innan ditt nuvarande avtal löper ut. På så vis kan du få sommarens fastapris även om ditt avtal löper ut på vintern. Du får en avtalsbekräftelse skickad direkt till din e-post och du har självklart 14 dagars ångertid från dagen som du tecknade avtalet.

Felsök ditt strömavbrott
Nu kan du även både felsöka ditt strömavbrott och anmäla det till oss om nödvändigt. Du loggar helt enkelt in med Mobilt Bank-ID, väljer vilken anläggning de gäller, svarar på några enklare frågor och sedan är du klar. Här har du en länk direkt in i tjänsten.

Uppdatera dina uppgifter
Här kan du uppdatera dina kontakt uppgifter, samt se vilket kundnummer du har och vilken adress vi har registerad för brev utskick och liknade.

Ditt anslutningsärende
Om du har ett anslutningsärende så kan du följa vad som händer i ärendet via vår här.
Förutsättningen för att kunna använda tjänsten, är att du först har fått en bekräftelse från oss på det ärende din elektriker anmält. I den bekräftelsen står det med ett ärendenummer, och det är det numret som du kan söka med på hemsidan. Har du inte fått någon bekräftelse så får du avvakta lite innan du kan följa ditt ärende.

Kundservice Rapportera olämpligt innehåll
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.