Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Jag har pratat med en säljare från E.ON, hur ändrar jag mitt avtal?

E.ON har säljare som erbjuder elavtal via telefon, hembesök och på allmänna platser som köpcentrum och vid evenemang. Om avtalet har ingåtts på distans, till exempel via telefon eller vår hemsida, gäller ångerrätt enligt distansavtalslagen.

Du kan ångra dig eller ändra ditt avtal genom att ringa 0771-50 20 30 eller kontakta vår kundservice på telefon 020-22 24 24 inom 14 dagar.

De säljare som knackar på din dörr ska kunna legitimera sig med hjälp av ett id-kort med bild samt ett säljarnummer. Du har rätt att ångra dig enligt hemförsäljningslagen och det gör du genom att skicka in ångerblanketten till oss. Ångertiden är 14 dagar från avtalstecknandet.

Webmaster Rapportera olämpligt innehåll
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.